Mark Curvers | Open VLD Lanaken | Lijstduwer
Gewezen 1ste Schepen Lanaken & Zaakvoerder De Brouwerij
Gewezen Kabinetsmedewerker Vlaams Parlement
Stationsstraat 123 te 3620 Lanaken | Tel 089-258 587
E-mail | Website | Facebook | Twitter | Google+ | YouTube

dinsdag 5 juni 2012

Bij mij zijt ge veilig

Januari 2007 | Januari lijkt wel één lange vergadering te zijn geweest, afgewisseld met de onvermijdelijke nieuwjaarsrecepties. De diensten die ik als schepen mag aanvoeren hebben allen voor mij hun beste beentjes voorgezet. Samen met gedreven ambtenaren zal ik de komende maanden werken aan een gedegen beleidsnota. Ten laatste juni hoop ik deze te presenteren. Ondertussen verlies ik de gemaakte beloftes bij de verkiezingen niet uit het oog: de onderhandelingen over de wekelijkse markt zijn gestart, een eerste ontwerpreglement voor de lokale feestcheque is in de maak, .... Onder de indruk ben ik geraakt van het project "Pietersheim". De gerenoveerde burchtruïne Pietersheim (opening in mei 2008) en de nabij gelegen toegangspoort voor het Nationaal Park Hoge Kempen moeten de komende decennia het cultuur-, historisch- en toeristisch paradepaardje van Lanaken worden.
Iets helemaal anders nu ...

Jaren geleden hoorde ik op Humo's Pop-poll voor de eerste maal een flard van de, vaak cynische, poëtische teksten van Wim Helsen. Vorige vrijdag bracht zijn "Bij mij zijt ge veilig"-tour hem naar ons Lanaken. Helsen bracht in een uitverkocht CC absurd en hilarisch cabaret op de planken.
Fijne mens die Wim.
U ook.
Dag vrienden !

Meest recente publicaties van onze mensen